Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εφημερίδα Ηχώ των Δημοπρασιών, εξώφυλλο Ελεάννας Μαρτίνου, 8.4.2017



Εφημερίδα Ηχώ των Δημοπρασιών
Εξώφυλλο & οπισθόφυλλο Ελεάννα Μαρτίνου
Σάββατο 8 Απριλίου 2017
αρ.φύλλου 13365


Στη σειρά έργων “House / Hotel” η σύγχρονη κατοικία εμφανίζεται ως ένα δίκτυο γεμάτο κενά.

Το Σπίτι ως δίπολο κατοίκησης | μετακίνησης. Το δίκτυο δομείται μετακινώντας τα όρια. Η σύγρονη τεχνολογία επιτρέπει την δημιουργία νέων κοινοτήτων, ανεξάρτητα από τον τόπο κατοίκησης. Ο σύγχρονος νομαδισμός συντελείται στους μη τόπους, όπου μόνο σημείο σύνδεσης είναι η σκέψη και η αίσθηση του χρόνου ως ρυθμός και όχι ως γραμμικότητα.
Το σπίτι, σε παράθεση με μια σειρά επεξεργασμενων προσωπικών φωτογραφιών, παλιών κατεστραμμενων σπιτιών της Κυπαρισσίας Μεσσηνίας, τόπου καταγωγής.

Η τρισδιάστατη κατασκευή | Λαβύρινθος | δομείται από νήματα, καλάμια από τον τόπο καταγωγής (μεσσηνιακό κυπαρισσιακό κόλπο) και προσωπικά αντικείμενα που συλλέγονται κυρίως από υπαίθριες αγορές και μικροπωλητές από διάφορες χώρες του κόσμου.
Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης δημιουργούνται δύο κόσμοι : από τη μία το χαμένο όνειρο των εύκολων μετακινήσεων και του κοσμοπολιτισμού μιας μειοψηφίας και από την άλλη, η μετανάστευση κάτω από άθλιες συνθήκες και η αναγκαστική ανακατάταξη του ανθρώπινου πληθυσμού πέρα από τα σύνορα των χωρών.

Η τέχνη καλείται όπως σε κάθε εποχή, να θέσει ερωτήματα σχετικά με την πολιτική στάση, ως δράση μιας κοινότητας που θεωρεί επιτακτική ανάγκη τον επαναπροσδιορισμό της δημοκρατίας.

Το δίκτυο παραμένει το κεντρικό θέμα έρευνας, όπως και ο ρυθμός.



Ελεάννα Μαρτίνου (1981)

Γεννήθηκε το 1981 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (2000 – 2006) και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών Αθήνας το 2009. Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.


Ατομικές εκθέσεις/παρουσιάσεις : 2016 Aυτόπτες, Eleftheria Tseliou Gallery, Αθήνα | 2015 AΚΤΟ, Αθήνα, διοργάνωση Eleftheria Tseliou Gallery | 2014 ξενοδοχείο Ananticityresort, Τρίκαλα, επ.Β.Μπαταγιάννη | 2014 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Lexi Logos, Αθήνα | 2013 Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Αθήνα | 2012 Batagianni gallery, Αθήνα | 2010 Apotheke gallery, Λευκωσία | 2010 Openartspace, Vitrina Project, Αθήνα | 2009 Διπλωματική Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας, εργοστάσιο N.Κεσσανλή, ΑΣΚΤ Αθήνας.


Ομαδικές (επιλογή): 2017 εταιρία HomeIdentity, Χιούστον, Τέξας, επ.Α.Κολλάρου | 2017 The Loft, Αθήνα, επ..Ήρα Παπαποστόλου | 2016 εταιρία BeDesign, Κίτο, Εκουαδόρ, επ.Α.Κολλάρου | 2016 Συλλογή Μοσχανδρέου, Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων | 2015, γκαλερί Deree, επ.Σ.Μπαχτσετζής | 2014 Ennea gallery, Αθήνα, επ.Α.Κολλάρου | 2014 Ιανός, επ.´Ιρις Κρητικού | 2014 The Loft, Αθήνα, επ.Λίνα Μπέμπη | 2014 Eleftheria Tseliou gallery, Αθήνα | 2014 Four Artaz artists, Houston Texas, 4411 Montrose Blvd, επ.Α.Κολλάρου | 2014 14 rooms, Μύκονος, επ. Α. Κολλάρου | 2014 Πολιτείες, Ίδρυμα Τσιχριτζή, επ. Ήρα Παπαποστόλου | 2014 Ιανός, επ. Ίρις Κρητικού | 2013 Cultural Bridges Athens-Quito, Ecuador, Λατινική Αμερική, επ. Α. Κολλάρου | 2013 Batagianni gallery, Αθήνα, επ. Α. Παπαζαχαρίας | 2012 Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη, επ. Ήρα Παπαποστόλου, Αθήνα | 2012 Hidden Cities, cur. Luca Curci , Κωνσταντινούπολη | 2011 AAO project, Parsons The New School for Design, Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς, Αθήνα, επ. Λ.Στεργίου | 2011 Liquid Cities & Contemporary Identities, International Artexpo & Elmur, Street Screenings, Lleida, Ισπανία | 2011 Layering Athens, Beton7 gallery, Αθήνα | 2011 πολυχώρος BIOS, Αθήνα | 2011 Εργαστάσιο Ν. Κεσσανλής, Απόφοιτοι Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας, επ. Ζ. Ξαγοράρης | 2010 Hidden Athens, Τaf, επ. Θ. Μουτσόπουλος | 2005 Εικαστικά & Γαλλική Ποίηση, Γαλλικό Ινστιτούτο, Αθήνα.

Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Αναλυτικά www.eleannamartinou.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της συζήτησης γύρω από το πα

Ελένη Μυλωνά, συνέντευξη στην Ελεάννα Μαρτίνου. Περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014.

Eπιμέλεια στήλης "Ο καλλιτέχνης του μήνα_Featured artist"της Ελεάννας Μαρτίνου στο Περιοδικό Χρόνος, http://www.chronosmag.eu/ Τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014. Σύνδεσμος: http://www.chronosmag.eu/index.php/l-1200.html ΕΛΕΝΗ ΜΥΛΩΝΑ: «μαθαίνω κάτι καινούργιο με κάθε νέο εργαλείο» Ε.Μα.: Ποιος είναι ο λόγος που σε οδήγησε σε έναν τρόπο ζωής που συνδέεται με την τέχνη; Ε.Μυ.: Μεγάλωσα με μια μητέρα γλύπτρια πολύ αφιερωμένη στη δουλειά της. Η ενασχόληση με την τέχνη, κάθε είδους, ήταν κάτι φυσιολογικό για όλη την οικογένεια. Εγώ ξεκίνησα όμως με τη δημοσιογραφία και η ανάγκη μου να εκφραστώ με εικόνες με οδήγησε στη φωτογραφία και την κινούμενη εικόνα –αρχικά κυρίως στο documentary film– σαν μορφή καταγραφής και επικοινωνίας. Σιγά σιγά όμως, και με την πρώτη μου έκθεση με φωτογραφία στην γκαλερί Ζουμπουλάκη, μπήκα στον εικαστικό χώρο με ένα καινούριο μέσο για την Ελλάδα την εποχή εκείνη. Ε.Μα.: Ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιείς στη δουλειά σου για να εκφραστείς εικαστ

Το Τρίτο Μάτι (1935-1937) περιοδικό τέχνης.

Τέταρτο τεύχος (εξαπλό), Αύγουστος 1937 Το τέταρτο και τελευταίο τεύχος  έχει τίτλο «Ο Νόμος του Αριθμού στη Φύση και στην Τέχνη». Στο «Είδος Εισαγωγής», που επιμελήθηκε ο Χατζηκυράκος-Γκίκας, γίνεται λόγος για το ρόλο και τη σημασία των Αριθμών και της Γεωμετρίας στη Φύση και τη Σκέψη από την εποχή των Πυθαγόρειων φιλοσόφων μέχρι και την «πιο μοντέρνα επιστήμη». Επίσης, αναφέρεται στις ρυθμικές σχέσεις  της Τέχνης του Λόγου, του Χορού, της Μουσικής, της Τεκτονικής και της Αρχιτεκτονικής, της Γλυπτικής αλλά και της Ζωγραφικής. Ακολουθούν τέσσερεις επεξηγηματικοί πίνακες. Το δεύτερο μέρος, ανοίγει με την «Κατανομή Κανόνος» του Ευκλείδη (325-265 π.Χ.) (η εισαγωγή από Θρ. Γεωργιάδη), ενώ υπάρχει πληθώρα άρθρων σχετικών με το Μαθηματικό Λογισμό στην Αρχιτεκτονική και τη Διακοσμητική («Η Αρμονία εν τη Αρχιτεκτονική Ποιήσει» του Αθ. Γεωργιάδου, «Οι Θεωρίες των Αρμονικών Χαράξεων εις την Αρχιτεκτονική» του Κ. Δοξιάδη, «Η Θεωρία του Αρχιτέκτονος Κ. Α. Δοξιάδη για τη Διαμόρφωσ