"-Γιατί αντιπαραθέτετε την τέχνη με την πολιτική;
Επειδή οι Κινέζοι, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, σκέπτονται και την τέχνη και την πολιτική. Με τους όρους του άδειου και του γεμάτου, με τους όρους της εξάπλωσης και της συμπύκνωσης της ενέργειας, με τους όρους του διπολισμού, της αντίθεσης και της συμπληρωματικότητας. Γι᾽αυτό, ενώ στην Ευρώπη μας ενδιαφέρει να παρουσιάσουμε ένα γυμνό που επιβάλλει τη δική του μορφή, στην Κίνα προτιμούν έναν βράχο ή ένα σύννεφο, επειδή αυτό που έχουν και εκπέμπουν και τα δύο, είναι η ενέργεια. Στην Ελλάδα, βλέπουμε το γυμνό και αναλύουμε τόσο το επιμέρους όσο και το σύνολο. Γιατί αν αφαιρέσουμε, για παράδειγμα, έστω κι ένα ματόκλαδο από ένα άγαλμα, μπορεί να καταστρέψουμε την ομορφιά.
Επειδή οι Κινέζοι, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, σκέπτονται και την τέχνη και την πολιτική. Με τους όρους του άδειου και του γεμάτου, με τους όρους της εξάπλωσης και της συμπύκνωσης της ενέργειας, με τους όρους του διπολισμού, της αντίθεσης και της συμπληρωματικότητας. Γι᾽αυτό, ενώ στην Ευρώπη μας ενδιαφέρει να παρουσιάσουμε ένα γυμνό που επιβάλλει τη δική του μορφή, στην Κίνα προτιμούν έναν βράχο ή ένα σύννεφο, επειδή αυτό που έχουν και εκπέμπουν και τα δύο, είναι η ενέργεια. Στην Ελλάδα, βλέπουμε το γυμνό και αναλύουμε τόσο το επιμέρους όσο και το σύνολο. Γιατί αν αφαιρέσουμε, για παράδειγμα, έστω κι ένα ματόκλαδο από ένα άγαλμα, μπορεί να καταστρέψουμε την ομορφιά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου