Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράσταση W.S.B. Beton7 theatre. Σκηνικά Ελεάννας Μαρτίνου, 21.12.2014.


Φωτογραφία: Ελεάννα Μαρτίνου κατά τη δημιουργία των σκηνικών της παράστασης.
Performance ε πραγματικό χρόνο, κατά τη διάρκεια της παράστασης.



Κατά τη διάρκεια της παράστασης για τον Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ, το σημείο εκκίνησης είναι μια κρεμασμένη καπαρτίνα, μετέωρη και αέρινη, η οποία συνδέεται με ένα σκοινί με την επίσης μετέωρη μαγκούρα του εκλίποντος συγγραφέα, δια του ίχνους της παρουσίας του.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, το ίχνος του Μπάροουζ παραμένει στον αέρα, χωρίς καμμία αίσθηση σταθερότητας. Οι σύνδεσμοι είναι χαλαροί και εύθραυστοι, δημιουργώντας μέτρο και ισορροπία.
Στη σκηνή, οι μουσικοί Τάνια Γιαννούλη στο πιάνο και ο Γιάννης Νοταράς στα κρουστά, ο συγγραφέας Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης στην επιλογή και απαγγελία κειμένων του Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ και ο Πέρης Μιχαιλήδης στην ερμηνεία.
Η δράση ξεκινά με την τοποθέτηση 5 ανθρώπινων θραυσμάτων από λευκό γύψο στο μαύρο πάτωμα, όπου το κάθε τάμα δείχνει ως βέλος τον κάθε συμμετέχοντα, συμπεριλαμβανομένης και της ζωντανής φιγούρας που ξεκινάει να πλέκει το δίκτυο ανάμεσα στους πρωταγωνιστές κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Υλικά: χρωματιστά νήματα και σκοινιά καθώς και καλάμια, ως πρωτόλεια εργαλεία που συμβολίζουν την πρώτη γραφή, τη ζωγραφική. Το νήμα και η χαρτοταινία, ίχνη δέρματος και στίγματα μελανιού, απαρτίζουν το πλέγμα, ως υπόνοια των υλικών κατασκευής των πρώτων βιβλίων σε δέρμα και αργότερα σε επεξεργασμένο ξύλο και χαρτί.
Σε αντίστιξη με την πρωτόγονη χειρονομία και τα υλικά, στο κέντρο της σκηνής βρίκεται οθόνη βιντεοπροβολής, κατά την οποία παρατίθενται εικόνες από τα βιβλία του Μπάροουζ που εναλλάσσονται με εικόνες σκοποβολής, μία από τις λατρεμένες συνήθειες του συγγραφέα.
Ο ήχος κρούσης των καλαμιών κατά τη διάρκεια κατασκευής του καννάβου, καθώς και το σκίσιμο της χαρτοταινίας έρχονται σε διάλογο με τη μουσική της γλώσσας και απαγγελίας των κειμένων, καθώς και με τα κρουστά που εναλλάσσονται με σιωπές και πυκνώματα του απόκοσμου ηχοχρώματος του πιάνου.
Η σχέση και η σχάση αποτελούν το μέτρο που ορίζει την κατασκευή.
Το δίκτυο περιλαμβάνει τόσο το υλικό, όσο και τη σκιά του, με τη χρήση ειδικού προβολέα φωτισμού. Το πορτοκαλί χρώμα του φωτός συμβολίζει τη φωτιά και την καύση των βιβλίων, έναν στοχασμό πάνω στην ισορροπία κενού και γεμάτου, σκέψης και χειρωναξίας.
Οι αλληλεπιδράσεις των τεχνών σημαίνουν την εξωστρέφεια, ως δομή μιας πλέξης ανοιχτής σε διαρκείς μετακινήσεις, μέσα από χαλαρούς συνδέσμους, στα όρια καταστροφής και εξακτίνωσης σε ένα άπειρο σύμπαν, χωρίς γραμμική αρχή, μέση και τέλος. Αέναη εναλλαγή.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/ Ερμηνεία: Πέρης Μιχαηλίδης
Κείμενα/ Μουσικές: Γιώργος - Ίκαρος Μπαμπασάκης
Εικαστικές Τεκμηριώσεις: Ελεάννα Μαρτίνου

Μουσική: Τάνια Γιαννούλη και Γιάννης Νοταράς


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της συζήτησης γύρω από το πα

Το Τρίτο Μάτι (1935-1937) περιοδικό τέχνης.

Τέταρτο τεύχος (εξαπλό), Αύγουστος 1937 Το τέταρτο και τελευταίο τεύχος  έχει τίτλο «Ο Νόμος του Αριθμού στη Φύση και στην Τέχνη». Στο «Είδος Εισαγωγής», που επιμελήθηκε ο Χατζηκυράκος-Γκίκας, γίνεται λόγος για το ρόλο και τη σημασία των Αριθμών και της Γεωμετρίας στη Φύση και τη Σκέψη από την εποχή των Πυθαγόρειων φιλοσόφων μέχρι και την «πιο μοντέρνα επιστήμη». Επίσης, αναφέρεται στις ρυθμικές σχέσεις  της Τέχνης του Λόγου, του Χορού, της Μουσικής, της Τεκτονικής και της Αρχιτεκτονικής, της Γλυπτικής αλλά και της Ζωγραφικής. Ακολουθούν τέσσερεις επεξηγηματικοί πίνακες. Το δεύτερο μέρος, ανοίγει με την «Κατανομή Κανόνος» του Ευκλείδη (325-265 π.Χ.) (η εισαγωγή από Θρ. Γεωργιάδη), ενώ υπάρχει πληθώρα άρθρων σχετικών με το Μαθηματικό Λογισμό στην Αρχιτεκτονική και τη Διακοσμητική («Η Αρμονία εν τη Αρχιτεκτονική Ποιήσει» του Αθ. Γεωργιάδου, «Οι Θεωρίες των Αρμονικών Χαράξεων εις την Αρχιτεκτονική» του Κ. Δοξιάδη, «Η Θεωρία του Αρχιτέκτονος Κ. Α. Δοξιάδη για τη Διαμόρφωσ

Ελένη Μυλωνά, συνέντευξη στην Ελεάννα Μαρτίνου. Περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014.

Eπιμέλεια στήλης "Ο καλλιτέχνης του μήνα_Featured artist"της Ελεάννας Μαρτίνου στο Περιοδικό Χρόνος, http://www.chronosmag.eu/ Τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014. Σύνδεσμος: http://www.chronosmag.eu/index.php/l-1200.html ΕΛΕΝΗ ΜΥΛΩΝΑ: «μαθαίνω κάτι καινούργιο με κάθε νέο εργαλείο» Ε.Μα.: Ποιος είναι ο λόγος που σε οδήγησε σε έναν τρόπο ζωής που συνδέεται με την τέχνη; Ε.Μυ.: Μεγάλωσα με μια μητέρα γλύπτρια πολύ αφιερωμένη στη δουλειά της. Η ενασχόληση με την τέχνη, κάθε είδους, ήταν κάτι φυσιολογικό για όλη την οικογένεια. Εγώ ξεκίνησα όμως με τη δημοσιογραφία και η ανάγκη μου να εκφραστώ με εικόνες με οδήγησε στη φωτογραφία και την κινούμενη εικόνα –αρχικά κυρίως στο documentary film– σαν μορφή καταγραφής και επικοινωνίας. Σιγά σιγά όμως, και με την πρώτη μου έκθεση με φωτογραφία στην γκαλερί Ζουμπουλάκη, μπήκα στον εικαστικό χώρο με ένα καινούριο μέσο για την Ελλάδα την εποχή εκείνη. Ε.Μα.: Ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιείς στη δουλειά σου για να εκφραστείς εικαστ