Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βόλτα. Της Ελεάννας Μαρτίνου.


Έργο: Ελεάννα Μαρτίνου, "Κανένας δεν μιλάει στο μετρό", μικτή τεχνική σε μουσαμά, 100εκ επί 100εκ, 2013


Περπατάω στην πόλη. Φοράω ακουστικά και ακούω Τhe Boy. Γύρω μου περπατάνε βιαστικά όρθια φαντάσματα. Χαζεύω το πεζοδρόμιο. Ακούω την κόρνα και το απότομο φρενάρισμα. Φωνές και βία. Στρίβω στο πρώτο στενό και συνεχίζω να περπατάω.  Αλλάζω πεζοδρόμιο για ν᾽ αποφύγω τον ενοχλητικό τύπο που με κοιτάει. Ξαφνικά μια κουτσουλιά σκάει δίπλα μου και στο τσακ γλιτώνω το μαύρο μου δερμάτινο. Στρίβω ξανά, έξω από το καφεκοπτείο. Το άρωμα του καφέ. Μετράω τα κέρματα της εβδομάδας και προχωράω. Μπαίνω στον εθνικό κήπο και ξαναβγαίνω. Αλλάζω κατεύθυνση, βλέπω από μακριά έναν παλιό συμμαθητή με χαρτοφύλακα και γυαλιστερό ασχεδίαστο παπούτσι. Ένα ζευγάρι περιμένει βαριεστημένα το φανάρι. Διασχίζω το γκρουπ με τα κίτρινα μπλουζάκια και συνεχίζω. Αφουγκράζομαι ήχους, βλέπω τα λαμπυρίσματα στα καπό των αυτοκινήτων, τα μηχανάκια εμφανίζονται από το πουθενά με ταχύτητα. Ο ταξιτζής μουτζώνει την ξανθιά που μιλάει στο κινητό ενώ αυτή, ατάραχη, τον προσπερνάει με το smart. Δύο πεζοί τρέχουν να περάσουν το δρόμο πηδώντας πάνω από τα κάγκελα. Σύνταγμα. Διασχίζω την πλατεία. Το συντριβάνι είναι κλειστό. Δύο αστυνομικοί πίνουν φραπέ στη γωνία. Ο τύπος με τα πατίνια επιμένει να βολτάρει ανάμεσα στους περαστικούς. Ομιλίες. Σε όλες τις γλώσσες. Και σε καμμία. Ερμού. Βιτρίνες. Παπούτσια. Πολλά παπούτσια. Χοντροκομμένα και γυαλιστερά. Παρπατάω αργά κοιτώντας τα παπούτσια. Φτάνω στην Καπνικαρέα. Σύμπλεγμα άγνωστης ιστορίας. Κρουστά. Ένας πρίγκιπας κρύβεται κάτω από κουρέλια. Ένα καλοντυμένο ευτραφές ζώο περνάει όρθιο τρώγοντας τυρόπιτα. Στρίβω δεξιά. Αρχίζει να νυχτώνει. Χτυπάει το κινητό μου. Δεν θέλω να μιλήσω. Παίρνω το δρόμο της επιστροφής. Το τρένο περνάει ανάμεσα στις κολώνες. Ακουστικά και σακίδια. Η μουσική της πόλης.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της συζήτησης γύρω από το πα

Ελένη Μυλωνά, συνέντευξη στην Ελεάννα Μαρτίνου. Περιοδικό ΧΡΟΝΟΣ τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014.

Eπιμέλεια στήλης "Ο καλλιτέχνης του μήνα_Featured artist"της Ελεάννας Μαρτίνου στο Περιοδικό Χρόνος, http://www.chronosmag.eu/ Τεύχος ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ, Νοέμβριος 2014. Σύνδεσμος: http://www.chronosmag.eu/index.php/l-1200.html ΕΛΕΝΗ ΜΥΛΩΝΑ: «μαθαίνω κάτι καινούργιο με κάθε νέο εργαλείο» Ε.Μα.: Ποιος είναι ο λόγος που σε οδήγησε σε έναν τρόπο ζωής που συνδέεται με την τέχνη; Ε.Μυ.: Μεγάλωσα με μια μητέρα γλύπτρια πολύ αφιερωμένη στη δουλειά της. Η ενασχόληση με την τέχνη, κάθε είδους, ήταν κάτι φυσιολογικό για όλη την οικογένεια. Εγώ ξεκίνησα όμως με τη δημοσιογραφία και η ανάγκη μου να εκφραστώ με εικόνες με οδήγησε στη φωτογραφία και την κινούμενη εικόνα –αρχικά κυρίως στο documentary film– σαν μορφή καταγραφής και επικοινωνίας. Σιγά σιγά όμως, και με την πρώτη μου έκθεση με φωτογραφία στην γκαλερί Ζουμπουλάκη, μπήκα στον εικαστικό χώρο με ένα καινούριο μέσο για την Ελλάδα την εποχή εκείνη. Ε.Μα.: Ποια είναι τα μέσα που χρησιμοποιείς στη δουλειά σου για να εκφραστείς εικαστ

Το Τρίτο Μάτι (1935-1937) περιοδικό τέχνης.

Τέταρτο τεύχος (εξαπλό), Αύγουστος 1937 Το τέταρτο και τελευταίο τεύχος  έχει τίτλο «Ο Νόμος του Αριθμού στη Φύση και στην Τέχνη». Στο «Είδος Εισαγωγής», που επιμελήθηκε ο Χατζηκυράκος-Γκίκας, γίνεται λόγος για το ρόλο και τη σημασία των Αριθμών και της Γεωμετρίας στη Φύση και τη Σκέψη από την εποχή των Πυθαγόρειων φιλοσόφων μέχρι και την «πιο μοντέρνα επιστήμη». Επίσης, αναφέρεται στις ρυθμικές σχέσεις  της Τέχνης του Λόγου, του Χορού, της Μουσικής, της Τεκτονικής και της Αρχιτεκτονικής, της Γλυπτικής αλλά και της Ζωγραφικής. Ακολουθούν τέσσερεις επεξηγηματικοί πίνακες. Το δεύτερο μέρος, ανοίγει με την «Κατανομή Κανόνος» του Ευκλείδη (325-265 π.Χ.) (η εισαγωγή από Θρ. Γεωργιάδη), ενώ υπάρχει πληθώρα άρθρων σχετικών με το Μαθηματικό Λογισμό στην Αρχιτεκτονική και τη Διακοσμητική («Η Αρμονία εν τη Αρχιτεκτονική Ποιήσει» του Αθ. Γεωργιάδου, «Οι Θεωρίες των Αρμονικών Χαράξεων εις την Αρχιτεκτονική» του Κ. Δοξιάδη, «Η Θεωρία του Αρχιτέκτονος Κ. Α. Δοξιάδη για τη Διαμόρφωσ