Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ζευγάρι_Περιοδικό Lust #14. Της Ελεάννας Μαρτίνου.


Η διαδρομή από την πλατεία κολωνακίου προς τον εθνικό κήπο έγινε με ενδιάμεσο πέρασμα από τη βασιλίσσης σοφίας στο απέναντι πεζοδρόμιο από το πολεμικό μουσείο όπου τα αεροπλάνα χάζευαν τους περαστικούς να τρέχουν σαν τα χάμστερ στον τροχό για τη χαρά της αδρεναλίνης, χωρίς τον τροχό και χωρίς την αδρεναλίνη, άλλη μια μέρα όπου αυτός ταξίδεψε τη μέρα σε ογδόντα κόσμους και αυτή περπάτησε τη βασιλίσσης σοφίας μπροστά από τα κλειδωμένα λουλουδάδικα μετρώντας τις πατημένες τσίχλες μπροστά από τη βουλή, ενώ λίγο νωρίτερα χαμογέλασε σε έναν ινδό, λίγο αργότερα ξετύλιξε το χρυσοκόκκινο χαρτί μιας καραμέλας γάλακτος που της έκανε παρέα, αποφάσισε να μην περιμένει από κανέναν άλλο άνθρωπο στον πλανήτη να πιστέψει στο εγχείρημα παρά μόνο ο καθένας στα δικά του εγχειρήματα, είδε μέσα από τα κάγκελα τα κλαδιά του δέντρου να πλέκουν με τις κεραίες του τρόλευ στον ουρανό ενώ ένα περιστέρι μόλις πέταξε και το περαστικό ζευγάρι ηλικιωμένων περίμενε υπομονετικά το φανάρι πιασμένο χέρι χέρι να περάσει στην απέναντι όχθη, χωρίς να ακούει τον ταξιτζή να κορνάρει ενώ αυτός ερχόταν γκαζώνοντας κατά πάνω τους για να προλάβει το κόκκινο φανάρι.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της ...

Το Τρίτο Μάτι (1935-1937) περιοδικό τέχνης.

Τέταρτο τεύχος (εξαπλό), Αύγουστος 1937 Το τέταρτο και τελευταίο τεύχος  έχει τίτλο «Ο Νόμος του Αριθμού στη Φύση και στην Τέχνη». Στο «Είδος Εισαγωγής», που επιμελήθηκε ο Χατζηκυράκος-Γκίκας, γίνεται λόγος για το ρόλο και τη σημασία των Αριθμών και της Γεωμετρίας στη Φύση και τη Σκέψη από την εποχή των Πυθαγόρειων φιλοσόφων μέχρι και την «πιο μοντέρνα επιστήμη». Επίσης, αναφέρεται στις ρυθμικές σχέσεις  της Τέχνης του Λόγου, του Χορού, της Μουσικής, της Τεκτονικής και της Αρχιτεκτονικής, της Γλυπτικής αλλά και της Ζωγραφικής. Ακολουθούν τέσσερεις επεξηγηματικοί πίνακες. Το δεύτερο μέρος, ανοίγει με την «Κατανομή Κανόνος» του Ευκλείδη (325-265 π.Χ.) (η εισαγωγή από Θρ. Γεωργιάδη), ενώ υπάρχει πληθώρα άρθρων σχετικών με το Μαθηματικό Λογισμό στην Αρχιτεκτονική και τη Διακοσμητική («Η Αρμονία εν τη Αρχιτεκτονική Ποιήσει» του Αθ. Γεωργιάδου, «Οι Θεωρίες των Αρμονικών Χαράξεων εις την Αρχιτεκτονική» του Κ. Δοξιάδη, «Η Θεωρία του Αρχιτέκτονος Κ. Α. Δοξιάδη για τη ...

Για την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Τσαρούχη. Περιοδικό Βακχικόν τεύχος #9, Μάρτιος-Μάιος 2010. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Για την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Τσαρούχη της Ελεάννας Μαρτίνου Έργο: Γιάννης Τσαρούχης, λάδι σε πανί, 73εκ επί 100εκ, 1972. Κάποτε ο Stravinsky ρώτησε μια γνωστή μου, πριν δει τα έργα μου, τι είδους ζωγραφική κάνω. Αυτή του είπε : -Δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Ζωγραφίζει όπως όλος ο κόσμος. -Λυπηρό, απήντησε ο Stravinsky. Μιμείται ό,τι είναι της μόδας δηλαδή? Και φαίνεται τόσο έξυπνος... -Όχι, του αποκρίθηκε η γνωστή μου. Κάνει το ανάποδο. Ζωγραφίζει εκ του φυσικού, όπως όλος ο κόσμος. -Θέλετε να πείτε όπως δεν ζωγραφίζει πια κανένας...διόρθωσε ο Stravinsky. Πρέπει να δω το ταχύτερο έργα του. Μ’ενδιαφέρει πολύ ό,τι δεν κάνει όλος ο κόσμος. Γιάννης Τσαρούχης, Ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, εκδ.Άγρα, 2006 Πριν λίγο καιρό, επισκέφθηκα με τους μαθητές μου του Ερασιτεχνικού Τμήματος Ζωγραφικής του Δήμου Αμαρουσίου την αναδρομική έκθεση του Γιάννη Τσαρούχη, στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς. Η έκθεση εκτείνεται σε δύο ορόφους, ενώ στο πέρασμα μεταξύ των δύο προβάλλεται ένα βίντε...