ΧΡΥΣΑ ΒΑΡΔΕΑ ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ (1933-2013) : ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ & ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Στο πλαίσιο της έκθεσης "Chryssa: Selected Artworks" στην Imagine Visual Arts, η εικαστικός Ελεάννα Μαρτίνου (PhD 2018-2025 "Έλληνες εικαστικοί καλλιτέχνες της διασποράς στη Νέα Υόρκη και η σχέση τους με την κίνηση των ιδεών στη χώρα καταγωγής τους: Χρύσα, Αντωνάκος, Σαμαράς") μας ξεναγεί στο εικαστικό σύμπαν της Χρύσας, εξερευνώντας πώς στοιχεία από την αρχαία ελληνική γραφή, την καλλιγραφική παράδοση και τις δομές του φωτός επανερμηνεύονται μέσα από μια ριζοσπαστικά σύγχρονη ματιά.
Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ . Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου