Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράσταση W.S.B. Beton7 theatre. Σκηνικά Ελεάννας Μαρτίνου, 21.12.2014.


Φωτογραφία: Ελεάννα Μαρτίνου κατά τη δημιουργία των σκηνικών της παράστασης.
Performance ε πραγματικό χρόνο, κατά τη διάρκεια της παράστασης.



Κατά τη διάρκεια της παράστασης για τον Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ, το σημείο εκκίνησης είναι μια κρεμασμένη καπαρτίνα, μετέωρη και αέρινη, η οποία συνδέεται με ένα σκοινί με την επίσης μετέωρη μαγκούρα του εκλίποντος συγγραφέα, δια του ίχνους της παρουσίας του.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, το ίχνος του Μπάροουζ παραμένει στον αέρα, χωρίς καμμία αίσθηση σταθερότητας. Οι σύνδεσμοι είναι χαλαροί και εύθραυστοι, δημιουργώντας μέτρο και ισορροπία.
Στη σκηνή, οι μουσικοί Τάνια Γιαννούλη στο πιάνο και ο Γιάννης Νοταράς στα κρουστά, ο συγγραφέας Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης στην επιλογή και απαγγελία κειμένων του Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ και ο Πέρης Μιχαιλήδης στην ερμηνεία.
Η δράση ξεκινά με την τοποθέτηση 5 ανθρώπινων θραυσμάτων από λευκό γύψο στο μαύρο πάτωμα, όπου το κάθε τάμα δείχνει ως βέλος τον κάθε συμμετέχοντα, συμπεριλαμβανομένης και της ζωντανής φιγούρας που ξεκινάει να πλέκει το δίκτυο ανάμεσα στους πρωταγωνιστές κατά τη διάρκεια της παράστασης.
Υλικά: χρωματιστά νήματα και σκοινιά καθώς και καλάμια, ως πρωτόλεια εργαλεία που συμβολίζουν την πρώτη γραφή, τη ζωγραφική. Το νήμα και η χαρτοταινία, ίχνη δέρματος και στίγματα μελανιού, απαρτίζουν το πλέγμα, ως υπόνοια των υλικών κατασκευής των πρώτων βιβλίων σε δέρμα και αργότερα σε επεξεργασμένο ξύλο και χαρτί.
Σε αντίστιξη με την πρωτόγονη χειρονομία και τα υλικά, στο κέντρο της σκηνής βρίκεται οθόνη βιντεοπροβολής, κατά την οποία παρατίθενται εικόνες από τα βιβλία του Μπάροουζ που εναλλάσσονται με εικόνες σκοποβολής, μία από τις λατρεμένες συνήθειες του συγγραφέα.
Ο ήχος κρούσης των καλαμιών κατά τη διάρκεια κατασκευής του καννάβου, καθώς και το σκίσιμο της χαρτοταινίας έρχονται σε διάλογο με τη μουσική της γλώσσας και απαγγελίας των κειμένων, καθώς και με τα κρουστά που εναλλάσσονται με σιωπές και πυκνώματα του απόκοσμου ηχοχρώματος του πιάνου.
Η σχέση και η σχάση αποτελούν το μέτρο που ορίζει την κατασκευή.
Το δίκτυο περιλαμβάνει τόσο το υλικό, όσο και τη σκιά του, με τη χρήση ειδικού προβολέα φωτισμού. Το πορτοκαλί χρώμα του φωτός συμβολίζει τη φωτιά και την καύση των βιβλίων, έναν στοχασμό πάνω στην ισορροπία κενού και γεμάτου, σκέψης και χειρωναξίας.
Οι αλληλεπιδράσεις των τεχνών σημαίνουν την εξωστρέφεια, ως δομή μιας πλέξης ανοιχτής σε διαρκείς μετακινήσεις, μέσα από χαλαρούς συνδέσμους, στα όρια καταστροφής και εξακτίνωσης σε ένα άπειρο σύμπαν, χωρίς γραμμική αρχή, μέση και τέλος. Αέναη εναλλαγή.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία/ Ερμηνεία: Πέρης Μιχαηλίδης
Κείμενα/ Μουσικές: Γιώργος - Ίκαρος Μπαμπασάκης
Εικαστικές Τεκμηριώσεις: Ελεάννα Μαρτίνου

Μουσική: Τάνια Γιαννούλη και Γιάννης Νοταράς


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Παιχνίδι Των Ορίων Και Η Αίσθηση Του Μέτρου. Παρουσίαση της Ελεάννας Μαρτίνου στους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας

[Παρουσίαση της Ελεάννας Μαρτίνου στους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας, στα πλαίσια του μαθήματος Τέχνη και Χώρος (εαρινό εξάμηνο), διδάσκων : Τάκης Κουμπής ] 9 Απριλίου 2013, Πειραιώς 256, Αίθουσα μαθημάτων Μ.Ε.Τ.,  Α.Σ.Κ.Τ. --> Όπως σε μια ανθρώπινη σχέση, τα εμπόδια και η σύγκρουση σε μαθαίνουν να κινείσαι και να συζητάς, έτσι και στην κατασκευή μιας εικόνας, η ισορροπία εμφανίζεται τη στιγμή εκείνη που τα πυκνώματα και τα αραιώματα βρίσκουν το μέτρο τους. Ο μουσικός Τζόν Κέιτζ ισχυρίζεται : « Δεν υπάρχει αυτό που λέμε σιωπή. Πάντοτε κάτι συμβαίνει και δημιουργεί ήχους » . Ο Κειτζ περιέγραψε πως, ακόμα και σε ένα απομονωμένο από τους ήχους δωμάτιο, ακόμα και τότε άκουγε δύο πράγματα: τον ήχο της καρδιάς του και την πορεία του αίματός του στο κεφάλι του. Παρόμοια, δεν υπάρχει ο άδειος χώρος. Από την ώρα που ένα ανθρώπινο μάτι κοιτάζει, πάντα υπάρχει κάτι που μπορεί να δει. Το να κοιτάζεις κάτι που είναι “άδειο” σημαί...

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της ...

MASAAKI NODA Interview to Eleanna Martinou, October 2025

1. E.M. The Messenger Hermes is characterized by the movement of this ethereal figure who ran to deliver messages and thus became the connecting link between people, regardless of their social class, since the divine interacts with the human. How did the messenger Hermes serve as inspiration for your sculpture “The Spirit of Hermes” and how do you connect him to your work? M.N. Takis Efstathiou brought me first Visit in Greece 1995 at that time Greek mythology became real that inspired me well and all gods include Hermes parfected well with my artistic movement. 2. E.M. How does the material you have selected relate to and serve the content of “The Spirit of Hermes”? M.N. Mirror finished Stainless steel is shine and strong sureface if keeped clean by water that is parmanentry stay there. Shape of movement and shiny surface like a Hermes. 3. E.M. What "Greek" elements did you choose to highlight in this particular work, which is permanently located at the s...