Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βόλτα. Της Ελεάννας Μαρτίνου.


Έργο: Ελεάννα Μαρτίνου, "Κανένας δεν μιλάει στο μετρό", μικτή τεχνική σε μουσαμά, 100εκ επί 100εκ, 2013


Περπατάω στην πόλη. Φοράω ακουστικά και ακούω Τhe Boy. Γύρω μου περπατάνε βιαστικά όρθια φαντάσματα. Χαζεύω το πεζοδρόμιο. Ακούω την κόρνα και το απότομο φρενάρισμα. Φωνές και βία. Στρίβω στο πρώτο στενό και συνεχίζω να περπατάω.  Αλλάζω πεζοδρόμιο για ν᾽ αποφύγω τον ενοχλητικό τύπο που με κοιτάει. Ξαφνικά μια κουτσουλιά σκάει δίπλα μου και στο τσακ γλιτώνω το μαύρο μου δερμάτινο. Στρίβω ξανά, έξω από το καφεκοπτείο. Το άρωμα του καφέ. Μετράω τα κέρματα της εβδομάδας και προχωράω. Μπαίνω στον εθνικό κήπο και ξαναβγαίνω. Αλλάζω κατεύθυνση, βλέπω από μακριά έναν παλιό συμμαθητή με χαρτοφύλακα και γυαλιστερό ασχεδίαστο παπούτσι. Ένα ζευγάρι περιμένει βαριεστημένα το φανάρι. Διασχίζω το γκρουπ με τα κίτρινα μπλουζάκια και συνεχίζω. Αφουγκράζομαι ήχους, βλέπω τα λαμπυρίσματα στα καπό των αυτοκινήτων, τα μηχανάκια εμφανίζονται από το πουθενά με ταχύτητα. Ο ταξιτζής μουτζώνει την ξανθιά που μιλάει στο κινητό ενώ αυτή, ατάραχη, τον προσπερνάει με το smart. Δύο πεζοί τρέχουν να περάσουν το δρόμο πηδώντας πάνω από τα κάγκελα. Σύνταγμα. Διασχίζω την πλατεία. Το συντριβάνι είναι κλειστό. Δύο αστυνομικοί πίνουν φραπέ στη γωνία. Ο τύπος με τα πατίνια επιμένει να βολτάρει ανάμεσα στους περαστικούς. Ομιλίες. Σε όλες τις γλώσσες. Και σε καμμία. Ερμού. Βιτρίνες. Παπούτσια. Πολλά παπούτσια. Χοντροκομμένα και γυαλιστερά. Παρπατάω αργά κοιτώντας τα παπούτσια. Φτάνω στην Καπνικαρέα. Σύμπλεγμα άγνωστης ιστορίας. Κρουστά. Ένας πρίγκιπας κρύβεται κάτω από κουρέλια. Ένα καλοντυμένο ευτραφές ζώο περνάει όρθιο τρώγοντας τυρόπιτα. Στρίβω δεξιά. Αρχίζει να νυχτώνει. Χτυπάει το κινητό μου. Δεν θέλω να μιλήσω. Παίρνω το δρόμο της επιστροφής. Το τρένο περνάει ανάμεσα στις κολώνες. Ακουστικά και σακίδια. Η μουσική της πόλης.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ": ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ 16.11.2025

Συνάντησα τον Τάκη Ευσταθίου την πιο κατάλληλη στιγμή: λίγο πριν την παράδοση της διδακτορικής μου διατριβής που αφορά τους έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες της διασποράς, κυρίως στη Νέα Υόρκη. Τον ευγνωμονώ για τη συμβολή του και για τις γνώσεις που μοιράζεται απλόχερα μαζί μου από την μακρόχρονη εμπειρία του στον εικαστικό χώρο σε Ελλάδα και Αμερική. Ως ελάχιστο ευχαριστώ ζωγράφισα το πορτρέτο του: "Τάκης Ευσταθίου", μελάνι σε χαρτί, Ελεάννα Μαρτίνου, 2025. Ο ελληνοαμερικανός Τάκης Ευσταθίου (γεν. Αθήνα 1944, με ρίζες από τον Πόντο, τη Ρωσία και τη Μυτιλήνη) είναι γνωστός στην Ελλάδα περισσότερο για τη συμβολή του στην ανάδειξη του έργου του συγγραφέα Λευκάδιου Χερν (1850-1904), μια συμβολή που δεν περιορίστηκε μόνο στη Λευκάδα και για την οποία έλαβε βράβευση από τον αυτοκράτoρα της Ιαπωνίας. Ωστόσο, αυτό που δεν είναι ακόμα αρκετά γνωστό παρά μόνο στον εξειδικευμένο κύκλο του ελληνικού εικαστικού χώρου, είναι πως ο Τάκης Ευσταθίου είναι μάλλον ο πρώτος άνθρωπος που ...

Το Παιχνίδι Των Ορίων Και Η Αίσθηση Του Μέτρου. Παρουσίαση της Ελεάννας Μαρτίνου στους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας

[Παρουσίαση της Ελεάννας Μαρτίνου στους φοιτητές του Μεταπτυχιακού Εικαστικών Τεχνών Αθήνας, στα πλαίσια του μαθήματος Τέχνη και Χώρος (εαρινό εξάμηνο), διδάσκων : Τάκης Κουμπής ] 9 Απριλίου 2013, Πειραιώς 256, Αίθουσα μαθημάτων Μ.Ε.Τ.,  Α.Σ.Κ.Τ. --> Όπως σε μια ανθρώπινη σχέση, τα εμπόδια και η σύγκρουση σε μαθαίνουν να κινείσαι και να συζητάς, έτσι και στην κατασκευή μιας εικόνας, η ισορροπία εμφανίζεται τη στιγμή εκείνη που τα πυκνώματα και τα αραιώματα βρίσκουν το μέτρο τους. Ο μουσικός Τζόν Κέιτζ ισχυρίζεται : « Δεν υπάρχει αυτό που λέμε σιωπή. Πάντοτε κάτι συμβαίνει και δημιουργεί ήχους » . Ο Κειτζ περιέγραψε πως, ακόμα και σε ένα απομονωμένο από τους ήχους δωμάτιο, ακόμα και τότε άκουγε δύο πράγματα: τον ήχο της καρδιάς του και την πορεία του αίματός του στο κεφάλι του. Παρόμοια, δεν υπάρχει ο άδειος χώρος. Από την ώρα που ένα ανθρώπινο μάτι κοιτάζει, πάντα υπάρχει κάτι που μπορεί να δει. Το να κοιτάζεις κάτι που είναι “άδειο” σημαί...

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της ...