Κι ύστερα να μην υπάρχει χρόνος, ο χρόνος να μηδενίζεται, ο χρόνος να σταματάει και μετά και πάλι από την αρχή, να ξεπερνάς τα όριά σου και κάθε φόβο, να προσπερνάς τις εικόνες με ταχύτητα και μόνο ήχος να υπάρχει, η ανάσα και ο χτύπος της καρδιάς και ξανά να τρέχεις να μηδενίσεις το χρόνο και να γίνει άβυσσος και να χτυπάς ως το άπειρο, ένα με τον κόσμο, ένα με το δρόμο και με τις εικόνες που σαν χαλί φτιάχνουν το κινούμενο τοπίο, το ιπτάμενο ποδήλατο και ξανά από την αρχή.
"ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΥΚΑΔΙΟΣ ΧΕΡΝ": ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΕΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ 16.11.2025
Συνάντησα τον Τάκη Ευσταθίου την πιο κατάλληλη στιγμή: λίγο πριν την παράδοση της διδακτορικής μου διατριβής που αφορά τους έλληνες εικαστικούς καλλιτέχνες της διασποράς, κυρίως στη Νέα Υόρκη. Τον ευγνωμονώ για τη συμβολή του και για τις γνώσεις που μοιράζεται απλόχερα μαζί μου από την μακρόχρονη εμπειρία του στον εικαστικό χώρο σε Ελλάδα και Αμερική. Ως ελάχιστο ευχαριστώ ζωγράφισα το πορτρέτο του: "Τάκης Ευσταθίου", μελάνι σε χαρτί, Ελεάννα Μαρτίνου, 2025. Ο ελληνοαμερικανός Τάκης Ευσταθίου (γεν. Αθήνα 1944, με ρίζες από τον Πόντο, τη Ρωσία και τη Μυτιλήνη) είναι γνωστός στην Ελλάδα περισσότερο για τη συμβολή του στην ανάδειξη του έργου του συγγραφέα Λευκάδιου Χερν (1850-1904), μια συμβολή που δεν περιορίστηκε μόνο στη Λευκάδα και για την οποία έλαβε βράβευση από τον αυτοκράτoρα της Ιαπωνίας. Ωστόσο, αυτό που δεν είναι ακόμα αρκετά γνωστό παρά μόνο στον εξειδικευμένο κύκλο του ελληνικού εικαστικού χώρου, είναι πως ο Τάκης Ευσταθίου είναι μάλλον ο πρώτος άνθρωπος που ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου