Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

How documenta 14 Failed Everyone but its Curators

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μοντερνιστική Ζωγραφική του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ. Της Ελεάννας Μαρτίνου.

Παρουσίαση και ανάλυση του κειμένου «Η μοντερνιστική ζωγραφική» του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ, το οποίο περιλαμβάνεται στο βιβλίο Από τη μινιμαλιστική στην εννοιολογική τέχνη : μια κριτική ανθολογία , μτφρ.Ελεάννα Παναγού, Αθήνα, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών , 2006. Διαφοροποιήσεις, ως προς τη θεωρία του Γκρίνμπεργκ, που εισάγονται από τον μινιμαλισμό και την εννοιολογική τέχνη. Της Ελεάννας Μαρτίνου      Στις δεκαετίες του 1940 και κυρίως του 1950 , στην ψυχροπολεμική Αμερική , παράλληλα με την ανάδυση του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού , όσοι γράφουν για την τέχνη είναι κριτικοί , επιμελητές εκθέσεων και θεωρητικοί .Τις περισσότερες φορές είναι αυτοδίδακτοι και αποτελούν κατηγορία σαφώς διακριτή απ’όσους παράγουν το προς κρίση έργο , δηλαδή τους καλλιτέχνες . Κυρίαρχες είναι οι μορφές του Χάρολντ Ρόζενμπεργκ και κυρίως του Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ .    Ο Κλέμεντ Γκρίνμπεργκ τοποθέτησε τον εαυτό του στο απόλυτο κέντρο της συζήτησης γύρω από το πα

Το Τρίτο Μάτι (1935-1937) περιοδικό τέχνης.

Τέταρτο τεύχος (εξαπλό), Αύγουστος 1937 Το τέταρτο και τελευταίο τεύχος  έχει τίτλο «Ο Νόμος του Αριθμού στη Φύση και στην Τέχνη». Στο «Είδος Εισαγωγής», που επιμελήθηκε ο Χατζηκυράκος-Γκίκας, γίνεται λόγος για το ρόλο και τη σημασία των Αριθμών και της Γεωμετρίας στη Φύση και τη Σκέψη από την εποχή των Πυθαγόρειων φιλοσόφων μέχρι και την «πιο μοντέρνα επιστήμη». Επίσης, αναφέρεται στις ρυθμικές σχέσεις  της Τέχνης του Λόγου, του Χορού, της Μουσικής, της Τεκτονικής και της Αρχιτεκτονικής, της Γλυπτικής αλλά και της Ζωγραφικής. Ακολουθούν τέσσερεις επεξηγηματικοί πίνακες. Το δεύτερο μέρος, ανοίγει με την «Κατανομή Κανόνος» του Ευκλείδη (325-265 π.Χ.) (η εισαγωγή από Θρ. Γεωργιάδη), ενώ υπάρχει πληθώρα άρθρων σχετικών με το Μαθηματικό Λογισμό στην Αρχιτεκτονική και τη Διακοσμητική («Η Αρμονία εν τη Αρχιτεκτονική Ποιήσει» του Αθ. Γεωργιάδου, «Οι Θεωρίες των Αρμονικών Χαράξεων εις την Αρχιτεκτονική» του Κ. Δοξιάδη, «Η Θεωρία του Αρχιτέκτονος Κ. Α. Δοξιάδη για τη Διαμόρφωσ

Λαβύρινθος, ο σύγχρονος μετρονόμος. Της Ελεάννας Μαρτίνου, 2017.

Το βίντεο "Immigration / Constellation_Human Labyrinth" παρουσιάστηκε στη Βενετία, στην ομαδική έκθεση Liquid Rooms-The Labyrinth, Palazzo Ca' Zanardi, 1-30 Μαρτίου 2018, σε επιμέλεια των Luca Curci & Andrea Chinellato. Αρχικά, δημιουργήθηκε το 2017 ως επίσημο βίντεο του Γιώργου Νταλάρα. (αναλυτικά:  https://www.youtube.com/watch?v=KlyB_dL3PCM ) Λαβύρινθος, ο σύγχρονος μετρονόμος Της Ελεάννας Μαρτίνου, Ιούνιος 2015 Κάπου ανάμεσα στις διαχωριστικές γραμμές υπάρχει κενό. Σε αυτό το ιδεατό εργαστήριο, καλείται η σκέψη να επιστρέψει στην πρωταρχική της μορφή, εκεί όπου ο ήχος των κρουστών οδηγεί την στρατιωτική πομπή μέσα στα χρόνια.  Ο πρώτος γλύπτης βασίζεται στον ήχο των κρουστών, που επιδρά στη μεμβράνη του εσωτερικού του αυτιού και καλείται να μεταμορφώσει σε εικόνα την ανεπαίσθητη παλλόμενη κίνηση της αφής και της επίδρασης του ήχου στο λαβύρινθο.  Το σώμα εμφανίζει το ίχνος αυτής της μεταμόρφωσης σε ύλη. Κάθε ανάσα δομεί το κενό ανάμεσα, τη σ